Bye bye Java, Hello Bali!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Joyce en Mark - WaarBenJij.nu Bye bye Java, Hello Bali!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Joyce en Mark - WaarBenJij.nu

Bye bye Java, Hello Bali!!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Mark

19 Maart 2014 | Indonesië, Kuta

En dan is het ineens alweer bijna voorbij!

De laatste avond in Batu Malang hebben we lekker met de groep gegeten en zelfs nog met het personeel gedanst. Het was erg gezellig.
De volgende ochtend staan we om 6.00 uur op om door te reizen naar Kalibaru. Na weer een lange reisdag komen we daar rond 16.00 uur aan. We willen eigenlijk nog wel even gaan zwemmen maar het weer denkt daar anders over. Hier zitten we in de bergen en de buien blijven hier weer lekker hangen. Overigens is het niet ongebruikelijk op Java dat het 's middags regent. Het is echt niet zo gek dat het land zo ontzettend groen is. De kamer in dit hotel is heel eenvoudig, maar ruim. We hebben een halve buitendouche. De gekko's lopen over de muren in de kamer. De eerste nacht moet ik er wel even aan wennen, maar de tweede nacht gaat het beter.
De volgende ochtend hoeven we pas om 8.30 te vertrekken, dus we mogen een keertje uitslapen. We brengen een bezoek aan de markt, een basisschool en de plantages. De markt is wel leuk om te zien, heel apart ook. Hele kippen liggen er te koop, vol met vliegen. Dank je feestelijk....
Mijn tatoeage op m'n arm vindt men hier erg bijzonder en ook de markt word ik weer vaak toegeroepen. Na de markt gaan we door naar de basisschool. Hier is het echt de vraag: wie bekijkt nou wie. Vooral de jongetjes sloven zich erg uit en willen allemaal maar wat graag op de foto.
Tot slot bezoeken we een hele mooie plantage net buiten Kalibaru. Hier verbouwen ze koffie, rubber, rijst, nootmuskaat enzovoorts enzovoorts. Bij de plantage hoort tevens een schitterend aangelegde tuin en we kijken onze ogen uit. Zoveel groen, zoveel bloemen en dan nog zo'n mooi stromend riviertje door het midden, het lijkt zo uit een sprookje te komen.
Aan het einde voeren een paar kindjes nog een liedje en een dans voor ons op. We hebben de gelegenheid om even wat lokale vruchten te proeven (erg lekker) en wat prulletjes van natuurproducten te kopen. Van het jonge kokosblad worden nog een paar kunstwerkjes gevouwen. De mannen krijgen een kroon en de vrouwen een ketting. Er zijn tot slot 2 grote mooie boeketten gemaakt en deze zullen worden verloot. Ik heb nooit zoveel geluk met dit soort dingen, maar toch staat er in mijn lootje: Ik heb geluk!! Het ene boeket is dus voor mij. Jammer genoeg is helt echt te groot om het mee te nemen naar Bali, dus ik laat het in het hotel achter.

De volgende dag staan we al om 4.00 uur op om naar Bali te vertrekken. Het is toch raar om straks na 2 weken afscheid te nemen van een deel van de groep en vooral van onze top-reisleider Hendro. We maken de overtocht naar Bali per boot. Daar aangekomen gelden er hele strenge regels voor toeristen. Ze willen van iedereen hun ID zien en de plaats van bestemming. Je kan ook de busboy vooruit sturen en hem de agenten 2000 roepia laten geven, dan kan je zo doorrijden. Dus voor 14 cent omzeil je hier de regels. :)
Onderweg lunchen we nog en na de lunch overhandigen we Hendro, de bijrijder en de chauffeur hun fooien. Die hebben ze dubbel en dwars verdiend!! Bij het FOX hoofdkantoor moeten we dan echt afscheid nemen van Hendro en dat is niet leuk. Hendro zelf heeft er ook wat moeite mee. Mark en ik gaan nog met hem op de foto als aandenken en die foto moeten we van Hendro op Facebook zetten. We hebben hem ook beloofd, als hij z'n adres nog doorgeeft, hem een Hollands pakketje toe te sturen. Hij is erg fan van Bokma, dus dat gaan we nog voor hem regelen.

Dus daar zijn we nu, Bali. We zitten hier op een prachtig resort en zullen de komende dagen niet al te veel uitvoeren. Lekker bijkomen van alles wat we de afgelopen 2 weken hebben gezien. Morgen gaan we met een busje het eiland rond, zodat we ook nog wat van Bali kunnen zien, maar verder zal je ons bij het zwembad kunnen vinden!!

Aanstaande maandag om 16.00 uur worden we opgehaald voor de terugreis, dat is 9.00 uur Nederlandse tijd. De volgende dag om 10.00 uur hopen we te landen en onze lieve thuisblijvers weer te kunnen omhelzen. Wij kijken in ieder geval terug op een topvakantie!!!

• 19 Maart 2014 - 11:06

Arna:

Hoi!
    Met veel plezier heb ik je reisverslag weer gelezen! Super dat jullie kunnen terug kijken op een topvakantie! Nu lekker uitrusten en alle indukken verwerken op Bali! Geniet er nog even goed van!
    Vrijdag komt John bij ons eten (dan ben ik vrij, want ik moet donderdag) werken.Bedankt voor je kaart, erg leuk hij is gisteren aangekomen.

Hele fijne dagen op Balie en tot volgende week!

Dikke kus van ons allemaal, X

• 19 Maart 2014 - 14:19

Adrie:

Hey kinders,

Weer een super reisverslag, en inderdaad kunnen jullie straks terugkijken
    op een topvakantie !!! Ben heel erg benieuwd naar de foto's.
    Geniet nog lekker deze laatste dagen.
    En ja aanstaande dinsdag omhelzen we elkaar weer en gaan we luisteren
    naar jullie mooie verhalen.

Liefs Ma en Rom, dikke kus xxx